אם יש לכם עסק, אתם בוודאי כבר יודעים שאחת הדרכים העיקריות להגדלת מעגל הלקוחות שלכם היא יצירת נוכחות חזקה ברשת האינטרנט. אחרי הכל, היום רוב האנשים מחפשים עסקים באינטרנט, בין אם דרך המחשב ובין אם דרך הטלפון הנייד החכם (למעשה, רוב החיפושים מתבצעים שם), ואם המשפט "אם אתה לא שם אתה לא קיים" התייחס בעבר למדריך עסקים מודפס, הרי שהיום הוא מתייחס לרשת. על מנת שהנוכחות הרשתית של העסק שלכם תהיה אפקטיבית, היא חייבת להיסמך על כתיבה שיווקית איכותית, שמתארת בדיוק את השירות או את המוצר שאתם משווקים.
כדי לכתוב אפקטיבי, אפשר לפנות למומחים בתחום של כתיבת תוכן לאינטרנט, אבל בהחלט אפשר לנסות לעשות את זה לבד ולהשיג חמישה טיפים לכתיבה שיווקית שמביאה תוצאות:
• קצר ולעניין - בעידן שבו אנחנו חיים אנשים לא מקדישים הרבה זמן לשום דבר. כדי למשוך אותם כתבו קצר ודאגו שהמסר הכי חשוב שאתם רוצים להעביר יקפוץ לעין מיד.
• מדויק - חשוב מאוד שהמסר שאתם מעבירים יהיה מדויק וברור, ולא כזה שיכול להשתמע לשתי פנים (לפחות).
• מניע לפעולה - רוצים שהגולשים יצרו אתכם קשר טלפוני? כתבו להם את זה ואל תשכחו להשאיר את מספר הטלפון. מעדיפים שיכתבו לכם? צרו קישור ישיר מהמילים "צרו קשר" לתיבת הדוא"ל שלכם. אם לא תעשו את זה קל וברור - אתם יכולים לפספס אנשים רבים שבקלות היו יכולים להפוך ללקוחות שלכם.
• ערך מוסף לגולש - נכון שכאשר עוסקים בשיווק כדאי לקחת בחשבון את מנועי החיפוש, אבל בראש ובראשונה יש לוודא כי כל כתיבה שיווקית שאתם עושים מתייחסת קודם כל לגולש. לדוגמה: כתיבה שמכילה יותר מדיי מילות מפתח היא כתיבה מאולצת שבדרך כלל לא מצליחה לתת ערך מוסף. אם לקצר: כתבו כמו שאתם הייתם רוצים לקרוא, ותשיגו את התוצאה הרצויה.
• כתיבה למנועי החיפוש - למרות האמור לעיל, ברור שאחת המטרות של כתיבה שיווקית היא לקדם את האתר שלכם בתוצאות החיפוש. לכן, דאגו לכלול בטקסט את מילת המפתח שאתם רוצים לקדם, אבל שלבו אותה בצורה חכמה כך שהאזכורים שלה לא יהיו מאולצים, וכך תשיגו גם את אהדת מנועי החיפוש וגם את אהדת הגולשים.
כתיבה בהתאם לחמשת העקרונות המובאים לעיל תאפשר לכם להשיג את התוצאות הרצויות - כתיבה אשר גם מעשירה את הקוראים וגם גורמת לרבים מהם לעשות מה שרציתם שהם יעשו - לפנות אליכם. בהצלחה!
מילות השיר - כתיבה שיווקית עם תוצאות.